Irr Dance - Strona Główna IRR Dance - Strona Główna IRR Dance - Kontakt

Fitness

Fit (w tłumaczeniu z języka angielskiego) oznacza znajdować się w szczytowej formie poprzez odpowiedni trening. W odróżnieniu od rekreacji, fitness to różnorodne ćwiczenia fizyczne, przed którymi stawiamy zróżnicowane cele, w zależności od płci, wieku, ogólnej sprawności fizycznej i potrzeb. Osiągnięcie tego celu jest złożonym procesem, którego przebieg ma miejsce na różnego rodzaju zajęciach.

  • Fitness – to dynamiczny stan (system) poszukiwań dobrego samopoczucia z punktu widzenia psychologicznego i socjologicznego. To również dążenie do osiągnięcia maksymalnej (dla każdego z osobna) sprawności fizycznej – poprzez różnorodne formy ruchowe dostosowane do możliwości, gustu oraz oczekiwań danej osoby.

Ćwiczenia cardio (biegi, jazda na rowerze, jazda na nartach, taniec) zmniejszają ryzyko chorób serca, cukrzycy, nadciśnienia i wielu innych.

Rozciąganie wykonywane codziennie, szczególnie po każdym treningu, zmniejsza ryzyko kontuzji i wysmukla mięśnie.

Zajęcia aerobowe sprawiają, że serce pracuje lepiej, a my czujemy się bardziej zrelaksowani. Ćwiczenia wspomagające układ krążenia powodują też wydzielanie przyjaznego hormonu – endorfiny, a także wpływają na system limfatyczny, który pomaga pozbyć się wielu toksyn.

Nie mniej jednak wszystkie zajęcia umożliwiają spalanie kalorii, wzmocnienie i ujędrnienie swojego ciała, zwiększenie ruchomości stawów, uelastycznienie mięśni i ścięgien.

Pozwalają się zrelaksować, umocnić odporność organizmu, poprawić kondycję fizyczną i psychiczną.

Wybrany trening będzie kładł nacisk na poszczególne korzyści:

v      TBC – Zajęcia ogólnorozwojowe mające na celu wzmocnienie wszystkich partii mięśni, wyszczuplenie sylwetki oraz poprawienie wydolności organizmu. Dla zwiększenia ich intensywności część aerobowa odbywa się na stepie oraz wykorzystywane są przybory, tj.: hantle, obciążniki. Zajęcia o wysokiej intensywności.

v      BPU – Gimnastyka odchudzająca, składająca się z ćwiczeń wzmacniających mięśnie i redukujących tkankę tłuszczową, powtarzanych od kilku do kilkunastu razy ze szczególnym uwzględnieniem newralgicznych partii mięśniowych brzucha, pośladków i ud. Ćwiczenia bardzo bezpieczne, przez co odpowiednie dla osób w każdym wieku i o każdym stopniu zaawansowania.

v      BODY SHAPE – Rozgrzewka-10 min intensywnych ćwiczeń przygotowujących do części głównej, która składa się z kilku serii na każdą partię mięśni. Ilość powtórzeń jest duża, a tempo średnie lub szybkie – dzięki temu intensywnie spalamy tłuszcz i rzeźbimy sylwetkę. Zajęcia dla wszystkich osób na różnych stopniach zaawansowania.

v      DANCE/LATINO FITNESS – Niezwykłe zajęcia w rytmach muzyki dance i latynoamerykańskiej. Trening typu cardio, budowany na prostych, tanecznych ruchach, niosący ogromny ładunek pozytywnych emocji i pochłaniający niezliczone ilości kalorii. Świetna zabawa, niezwykła muzyka i spalanie tkanki tłuszczowej.

v      FAT BURNING – Sedno tych zajęć stanowi długotrwałe podtrzymywanie podwyższonego tętna, poprzez wykonywanie niezbyt skomplikowanych tzw. ćwiczeń aerobowych. Wraz z ćwiczeniami rozciągająco – relaksującymi stanowią zamkniętą całość pozwalającą na pozbycie się zbędnych kilogramów.

v      BODY BALL – Aerobowe zajęcia wzmacniające z użyciem dużej piłki. W łatwy sposób kształtują sylwetkę, angażując głębokie mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Zajęcia, które dają wiele korzyści, ale też zabawy. Rozgrzewka połączona z krótkim układem choreograficznym z piłką, zwiększa liczbę spalanych kalorii oraz poprawia wytrzymałość mięśni ramion. Część wzmacniająca doskonale modeluje wewnętrzne i zewnętrzne mięśnie naszego ciała.

 

v       PILATES – "Teraz już wiem – nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi" – powiedział twórca coraz bardziej popularnej metody ćwiczenia i wzmacniania całego ciała, Joseph Pilates. I miał rację – na te zajęcia mogą uczęszczać wszyscy bez względu na wiek i płeć. Ćwiczenia są wykonywane przy relaksującej muzyce, co daje pełną kontrolę nad każdym ruchem. Jest to jedna z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Technika pilatesu opiera się na ćwiczeniach wzmacniających, elementach baletu, czy też jogi. Na pilatesie nauczymy się kontrolować swój oddech i zrelaksować ciało podczas ćwiczeń – co nie znaczy, że się wcale nie zmęczymy!

v      STRETCHING – Zestaw ćwiczeń fizycznych służących do rozciągnięcia mięśni i uelastycznienia ich. Polega na naprzemiennym napinaniu, rozluźnianiu a następnie rozciąganiu mięśni.

v      STEP – Zajęcia z wykorzystaniem stepu, łączące trening wydolnościowy z treningiem rzeźbiącym sylwetkę. Podczas ćwiczeń naucza się podstawowej choreografii na platformie, a następnie wykonuje się ćwiczenia wyszczuplające i wzmacniające wszystkie grupy mięśniowe.

 
© 2019 IRR DANCE Stworzone przez Marcina Godlewskiego - Worpdress Praktycznie .